Tuesday, June 19, 2012

Iirised

Minu tagasihoidlik, aga armas iiriste kogukond. Olen juba pikemat aega oodanud kuniks kõik õitsema hakkavad, et siis neid koos presenteerida. Siiski ei ole avanenud minu jaoks selle aasta kõige põnevam iiris 'Yes', tahaks juba näha, kas nimi vastab õiele. Ostetud sai hollandi väikepakis siis, kui Tallinnasse kooli läksin ja millegi pärast otsusas ta alles nüüd õitsema hakata, lehvikuid kasvatas muidu kenasti. Ehk siis ootas peaaegu 4 (!) aastat. No homme peaks ikka see päev olema, kaua ma neid nuppe vaatan. Seniks siis need kes õitsevad.

Nagu ma Iirisesõbra blogis nägin, peaks see olema sidrunkollane iiris. 

Üks neist kahest võiks olla 'Cardinal' aga päris kindel ei ole. Parempoolne iiris päris nii sinine päriselt pole.
'Wabash'

Varane madal sinine, mille nime pole kusagil kohanud.


Iris variegata

Lõpetuseks kõrreliselehine iiris, mis paljuneb päris hästi. Kuigi õied on puhmiku sees peidus, siis armsad on nad küll ja ka kimpudesse sobivad hästi. Üks sinine nö tavaline iiris on mul veel, aga selle pilt jäi fotokasse. Samuti sai sel aastal uusi iiriseid muretsetud, nii prantslasi kui ka Türilt, aga ootan õisi enne hõiskamist. Oluline, et ikka ilusti kasvama hakkaksid.


2 comments:

  1. Seal, kus 2 fotot on kõrvuti, on vasakpoolne kahevärviline punakaspruun `Cardinal`, tal peab olema kaneelilõhn. Kontrolli.
    Vanade siniste sortidega on raskem, neid sarnaseid on väga palju ja mõni erineb teisest vaid mingite mikrotunnuste poolest. Kõike enam ei mäleta ka.

    ReplyDelete
  2. Ma nuusutasin ja nuusutasid teised pereliikmed ka, ühine otsus oli, et see sinisem on rohkem kaneelilõhnaline. Kummaline on see, et Ameerika iiriseseltsi blogi lehel oli kardinali pilt ka kuidagi sinisem. Aga ma ise muidu pean 'Cardinaliks' ikkagi seda pruunimat...

    ReplyDelete