Tuesday, July 19, 2011

Liiliad

Olen tööl ja siin sajab ikka küll korralikku vihma, vahepeal oli lauspadukas. Loodan, et kodus sajab sellist mõnusat leebet vihma, mis ühtegi lille maha ei peksa. Eriti pean ma silmas liiliaid, täna avanes esimene kuningliilia õis. Millegi pärast on see õieke üsna niru, ma loodan et ma talle kuival ajal hoolsa kastmisega liiga ei teinud, liiliat teatavasti liigniiskust ei armasta... põuda ka mitte.

Enne vihma oli meeletult lämbe nagu tavaliselt, pidin peaaegu kuumarabanduse saama, kui väljas rahmeldasin. Käisin metsaalt oma kevadel laasitud kuuseoksi otsimas, et äkki annaks neist kuidagi kompostihunnikule korralikumat ümbrist moodustada. Putukad sõid ja pikad püksid olid jalas ja sellest piisas, et kiiremas korras tuppa jaheda vee alla joosta.
Tõnu tõi kevadel prantsusmaalt mulle kaks pakki liiliaid. Ühes oli 30 aasialiilia sibulat (segupakk) ning teises 5 idaliilia 'Star Gazer' sibulat. 30 asiaadist olen peenras tärganuna üle lugenud 23, millest kaks murdis koer ära ja veel paaril on maapeal paar lehte. Enamik ikka õitsevad. Samas ei ole lootus päris kadunud ka ülejäänud 7 osas, ehk mõni ikka ilmub järgmine aasta, sibullilled võivad ennast ka mõni aasta mullas peita. Üles igatahes kaevama ei hakka. Segupakis tundub olema kolme värvi lilli. Pildil olev roosa, juba näidatud helekollane, või kreemikas, kuidas kellelegi ning tumedam punane, kelle õis peaks homme, ülehomme lahti minema, kui ilma on :).
Idaliiliad on meil õrnad ja tahavad meie oludes üsna müstilisi tingimusi heaks äraolemiseks. Kasvuhoonesse nad ei mahu, seega panin nad nö kõrgpeenardesse. Hetkel olen tuvastanud 5st 3, kes hakkavad ka õitsema. Pilt tuleb siis kui see aeg kätte jõuab. Kaks kadunukest kavatsen ma küll mullast üles otsida, kohe väga huvitab, mis seisus nad seal on.. kui üldse on.

Lõpetuseks pilt suitsusauna juurest.
Üheksavägised on tõelised vägilased!

No comments:

Post a Comment