Friday, August 19, 2011

Gladioolid


'Morden Centennial' paistab olevat kenasti kodunenud ka hakkab uuesti õisi avama. Nuppe on tal veel palju. Vaade talle üle veel pooliku kiviaia. Tagapool paistab Tõrvast toodud ebajasmiin, kes on ka lõpuks juurdunud.

Gladioole meil eriti palju ei ole. Need kõige tavalisemad väikeseõielised roosad peamiselt, aga siit-sealt on ühtteist veel kogunenud. See mulle ainult sugugi ei meeldi, et nad omavahel ristuvad ja siis algse värvi kaotavad. Paraku olen ma oma laiskusega üsna hädas ja ei ole mina veel suutnud neid sibulaid värvide järgi eraldada.
Täna vaatasin, et need valged gladioolid olid küll täiesti vales kohas, üldse ei paistnud välja. Päriselt kõnnin mööda ja vaatan ikka, et kui ilusad, aga pildile ei jäänud nad kaugelt näha, sp siis kaugemalt ei näita ka. Samas ime muidugi, et kõik valged üldse ühes kohas olid:D kevadel grupeerisin neid pigem sibula suuruse järgi. Ilusaimad pottidesse ja siis väiksemad kusagile peenardesse jõudu koguma. Tegelikult oleks väiksemad ka potti pannud, aga sobivad potid said otsa, nüüd siis hakka sügisel neid kusagilt lillede vahelt otsima.
Gladiooli taga paistab robiinia. Kevadel külvatud ja on peaaegu meeter kasvu visanud. Ma siin nüüd pingsalt mõtlen, mis talvel saab. Kas üritada teda kuidagi kõrgemalt katta, või ainult maapealt, või siis üldse mitte katta. Taimi on mul muidu 3, kõik erinevates kohtades ja erineva suurusega. See on siis kõige suurem ja ilmselt kõige viletsamal kohal kuna sealt sulab lumi üsna ruttu. Eks siis kevadel näha ole, mis tast saab. Juba hakkavad mõtted talve poole kiskuma :D ise saan ka aru, et vara veel.

No comments:

Post a Comment